Andreas Jarlén

Att vara medveten om hur text, bild, färg och form kan användas för att kommunicera ett önskat budskap är av stor betydelse för att skapa ett framgångsrikt varumärke. Med över 20 års yrkeserfarenhet är detta ett ämne som Andreas Jarlén verkligen har full koll på! Andreas har dessutom tidigare arbetat som Art Director för våra vänner på WonderBrand, och är fortfarande en person som ligger oss varmt om hjärtat.

Andreas arbetar fortfarande som Art Director, samtidigt som han driver för de egna företagen Trappist Nation och RED5 Denim. Grunden till den kunskap Andreas besitter kan härledas till utbildningar vid Forsbergs skola och Berghs School of Communication, men det är framförallt talang, stort intresse och många år av hårt arbete som gör att Andreas idag kan benämnas som expert på ämnet.

Oavsett om du behöver vägledning när det gäller bildspråk, typografi, layout eller färglära finns Andreas på plattformen för att hjälpa dig hitta helt rätt.

Andreas Liss Daniels

Andreas Liss-Daniels har jobbat inom marknadsföring och kommunikation i 25 år. Innan han axlade sin nuvarande roll som rådgivare på mediebyrån TBS|Visits har han startat och drivit två Göteborgsbaserade byråer.

”Alla de nya taktiska och ofta digitala kanalerna vi fått tillgång till har till viss del bidragit till att många tappat fokus på det grundläggande i god marknadsföring, nämligen varumärket.”

Orden kommer från Andreas själv – vars brinnande intresse är att bygga starka varumärken och att värna om den underskattade marknadsföringen. Som rådgivare vägleder han företag med stora som små budgetar där han förmedlar sin kunskap och erfarenhet genom media-djungeln. Hans grundläggande syn på marknadsföring är att det gäller att hitta en balans mellan det långsiktiga varumärkesbyggandet och det mer kortsiktiga hantverket att skapa försäljning varje dag.

TBS|Visits är en oberoende mediebyrå med anor från tidigt 90-tal. De har många seniora rådgivare och hjälper företag att hitta den rätta kombinationen av medier. TBS|Visits har specialkompetens inom TV, Radio, Utomhus, Print, Influensers, Sponsorat, Display, Programmatiska köp, Play, Youtube, Social Media, Adwords, Nativ, Affiliate och SEO.

ANNA SWEDESTAM

Annas Swedestams professionella passion är kommunikation och pedagogik. Hon drivs av att med enkla medel förklara och driva processer. Anna har ett tungt CV som kommunikatör kommuner och har dessutom arbetat som projektledare på vårt systerbolag WonderBrand.

Med sin vassa kunskap om behovet av röda trådar i kommunikationen föreläser Anna om Interior Branding och om hur den visuella kommunikationen i inredning kan förstärka din varumärkespersonlighet.

ELLA FORSSLING

Från Ellas Forsslings första dag på praktik på kandidatprogrammet hos kollegorna på WonderBrand, var det uppenbart att hon är en riktig stjärna! Ella är idag projektledarassistent på WonderBrand och har en imponerande förmåga att växla mellan fantasifullt, kreativt tänkande till att i nästa stund vara strukturerat planerande och handlingskraftig. Här jobbar båda hjärnhalvorna hela tiden samtidigt!

Ellas specialitet är digital marketing och hon är därför involverad i de flesta av WonderBrands uppdrag.

Eric Pérez

Eric Pérez är multientreprenören och kreatören som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter inom grafisk formgivning på WonderBrand Academy. Hans positiva energi går genom rutan och vi vågar lova att deltagarna kommer känna sig rikare på såväl kunskap som inspiration.

Få människor har förmågan att komma med idéer och hitta lösningar som ingen annan ser ­– som Eric. Det är med stor nyfikenhet på sin omgivning, glädjen till att skapa tillsammans och lusten till att göra avtryck för en lång tid framöver som driver Eric.

Eric brinner extra mycket för visuell kommunikation och utveckling av företagsidentiteter. På listan över tidigare jobb och uppdrag hittar vi allt från tryckeri, eventbolag, handel, webb, besöksnäring och annat som förenar hans servicekänsla. Hjärtat klappar dock starkast för formgivning och efter 30 år inom grafisk produktion är han en av branschens skickligaste.

Gitta Hertzman Perez

Gitta Hertzman Pérez är grundaren till WonderBrand Academy och i stort skaparen av den metodik som ligger till grund för varumärkesbyrån WonderBrands framgångar.

Gitta är varumärkesstrategen som hjälpt över hundratals företag att hitta sig själva och utifrån det skapat starka varumärken. Hennes drivkraft är att skapa verksamhetsutveckling i entreprenöriellt drivna bolag. Gittas stora passion vid sidan om jobbet är att vara rådgivare, mentor och inspiratör för unga drivna människor och på så sätt bidra till ett entreprenöriellt landskap.

Hennes energi och handlingskraft är smittsam – vilket inte minst har visats i samband med hennes hyllade föreläsningar. Där berättar hon om hur ett framgångsrikt varumärke måste ha en lika tydlig koppling till företagets vision och affärsmodell som till organisationens kultur och värderingar.

Metodiken som nu är basen för utbildningen på WonderBrand Academy är ett resultat av Gittas långa erfarenhet, gedigna kunskaper, kreativitet och förmåga att se utifrån ett helhetsperspektiv.

JAN LINDBLOM

Om det är någon som har kunskap om vad styrelsearbete faktiskt innebär, är det sannerligen Jan Lindblom! Efter flera år som VD för StyrelseAkademien Västsverige och med 25 års erfarenhet inom organisation och ledning är det en ofantlig kunskap han besitter. Det är därför inte särskilt förvånande att vi på WonderBrand Academy bad Jan gästföreläsa hos oss på ämnet Varumärkesarbete för styrelser.

Jans erfarenhet är imponerande. Hans stora intresse för affärsutveckling och strategiskt styrelsearbete är en tillgång, inte bara i rollen på StyrelseAkademien Västsverige utan också som styrelseordförande för Biofrigas Sverige, som vice ordförande för stiftelsen Carlanderska sjukhuset och som vice ordförande för Göteborgs Symfoniker AB.

Varumärkesfrågan behöver adresseras från alla olika håll i bolaget – ända upp till den övergripande ledningen och styrelsen. För Jan är det tydligt att varumärkesarbetet för styrelsearbetare har blivit ett allt mer efterfrågat ämne och det är med glädje han delar med sig av sina erfarenheter, tankar och tips för hur man på bästa sätt – utifrån sin styrelseroll – jobbar med varumärket.

Kajsa Dahlqvist

Kajsa Dahlqvist arbetar som Chief Culture and Quality Officer på Myflow Learning. Utöver det driver Kajsa eget bolag där hon genom interimsuppdrag och projekt bidrar med sin skarpa kompetens inom ledarskap och affärsutveckling till andra företag. 

Kajsa har bakgrund som högre chef och ledare i över 20 år inom vård, skola och omsorg. Som hjärnan bakom både affärsstrategier och företagskulturprojekt har Kajsa omvandlat företag med sviktande resultat till framgångsrika organisationer, där samarbete mellan stuprören och digitalisering varit en stor del av det positiva resultatet. I sina interimsuppdrag och projekt bidrar Kajsa med sin kompetens inom ledarskap och affärsutveckling till andra företag.

Kajsas fokus ligger alltid på att uppnå resultat och skapa en positiv inverkan, oavsett vilken utmaning hon står inför. Med hennes breda erfarenheter och strategiska kompetens är hon alltid redo att leda och bidra till framgång hos företag!

På WonderBrand Academy delar Kajsa med sig av sin skarpa kunskap kring hur man kan använda olika typer av förmåner som en del av Employer Branding-arbetet.

Maria Dahlberg

När HR tar plats och tydliggör sin roll i att bidra till affären – då når verksamheten goda resultat. Maria Dahlberg är en affärsdriven HR-strateg med passion för att utveckla människor och verksamheter, med fokus på affärsnyttan. Hon har förmågan att förädla och förbättra kultur och struktur.

Maria är en av fem HR-chefer på RISE, Swedish Research Institutes AB, där hon driver hela paletten av HR-frågor för divisionen Digitala System, vilket inkluderar ca 500 medarbetare.

Tidigare har hon arbetat i olika roller inom HR på bland annat HiQ Göteborg AB och Wise Consulting AB. På meritlistan finner vi även en tid som egenföretagare. Huvudfokus var då rekrytering och coaching inom verksamhetsutveckling och HR. Maria är utbildad internationell marknadsekonom vid IHM Business School och har även studerat beteendevetarprogrammet på Högskolan i Borås. Hon är certifierad coach enligt ICC.

På WonderBrand Academy delar Maria givmilt med sig av de rekryteringstrender hon ser idag och i framtiden.

Peter Lundqvist

Det är imponerande och omfattande internationella erfarenhet från olika ledande befattningar inom marknadsföring, och implementering av globala initiativ som främjar effektivitet, som återfinns på Peter Lundqvists meritlista. Sedan 2017 är han Chief Marketing Officer på Qmatic. På WonderBrand Academy är vi mycket glada att presentera Peter som gästföreläsare – där han delar med sig av 25 år som köpare av byråtjänster. Hur man lyckas skapa en långsiktig- och resultatinriktad relation, där båda parter står som vinnare.

Det unika med Peter är att han konstant fokuserar på den större bilden. Få människor har det 360-perspektivet som Peter. Han är visionären som drivs av målsättningar och har förståelse för hur man får teknik och människor att optimalt jobba tillsammans. Peter har förmågan att, steg för steg, ta gruppen till den gemensamma slutdestinationen utan att tappa bort sig längs vägen.

Peter är ständigt nyfiken på allt och alla. Han inspirerar sin omgivning med nya perspektiv och infallsvinklar – oavsett ämne. Alltid med avsikt att förändra något till det bättre. Hans passion är att se matchningar mellan branscher, kulturer, marknader, kunskapsområden och människor, vilket kan ge stora framgångar för organisationer och i fortsatt verksamhetsutveckling. Det märks, inte minst, i Peters starka tro till att företag har ett socialt ansvar. Under åren som gått har Peter varit initiativtagare och delaktig i projekt som främjar ungdomars framtid på olika sätt. Hans hjärta är varmt och hans öga är skarpt!

Robert Bloom

Genom förståelse för människan, kan du på ett mer träffsäkert och värdigt sätt nå fram till personen bakom köpresultatet. Robert Bloom har utsetts till Europas bästa tränare inom säljmetoden Why The Buy och är en av WonderBrand Academys externa föreläsare.

Robert är VD på företaget Regium International som hjälper företag att bygga och skapa smarta försäljningsorganisationer. Han är entreprenören som genom sin innovativa kraft byggt ett 10-tal bolag i Sverige och utomlands. Genom sina föreläsningar och utbildningar har han hjälpt tusentals människor att förstå vikten av att lära känna kundens köpbeteende via målgruppsanpassad kommunikation.

SOFIA AXELSSON

Med ett knivskarpt öga för detaljer och en naturlig fallenhet för att fatta snabba beslut och ta kommando, bär Sofia Axelsson upp sin roll som projektledare på WonderBrand med den äran. Sofia har tidigare arbetat som service manager på en större svensk bank och har en kandidatexamen från Handelshögskolan i Göteborg.

Förutom sin roll som projektledare arbetar Sofia som copy writer. Hon tar sig an artiklar om IT-säkerhet eller nya lagförslag med samma självklarhet som hon driver WonderBrands uppdragsgivares sociala medier-närvaro. Inga ämnen skrämmer denna kunskapstörstande tjej!

TOBIAS LARSSON

Med över 20 års erfarenhet inom affärsutveckling och försäljning, samt en mångsidig bakgrund inom olika branscher, är Tobias Larsson helt rätt som affärsutvecklingscoach på Founders Loft. Han har under åren tagit del av otaliga pitchar och hans passion för att hjälpa startups till framgång är uppenbar.
 
Tidigare har Tobias haft ledande befattningar och styrelseuppdrag inom företagsinkubation och teknikrelaterade företag. Han har bred erfarenhet som sträcker sig från att utveckla hållbara affärsstrategier till att öka försäljningstillväxt och hantera komplexa affärsprocesser.
 
Genom sitt starka engagemang för att hjälpa företag och entreprenörer att uppnå sina mål, är Tobias en optimala föreläsare på WonderBrand Academy, där han undervisar konsten att skapa en framgångsrik pitch.

YLVA M ANDERSSON

Chefscoach och teamutvecklare – Ylva M Andersson är expert på att leda och kommunicera i kris. Hennes gedigna ledarerfarenhet tillsammans med kompetensen som professionell certifierad coach (PCC) inom International Coach Federation, innebär att Ylva vet vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt och kommunikativt ledarskap – vilket i sig leder till lönsamma och hållbara organisationer. I både goda och turbulenta tider.

Sedan 2016 driver hon bolaget MAY Strategies som erbjuder team- och ledarutveckling i förändringslägen och krissituationer. Ylva har sin bakgrund som journalist och högsta chef på TV4, Sveriges Television och Sveriges Radio i Göteborg. På meritlistan finner vi bland annat yttersta ansvaret för några av landets tyngsta samhällsredaktioner som Uppdrag Granskning, Kaliber och Ring P1.

På WonderBrand Academy delar Ylva med sig av sina exceptionella erfarenheter av krishantering och hur du förebygger den med hjälp av god kommunikation.

ÅSA KEIM

Åsa Keim har minst sagt gedigen kunskap inom marknadsföring, detaljhandel, e-handel och affärer. Efter att ha arbetat inom området i hela sitt yrkesliv har hon samlat på sig rejält med erfarenhet, som hon med glädje låter andra dra nytta av. I det egna företaget Vinko Affärsutveckling arbetar Åsa med konsultuppdrag inom affärsutveckling, marknadsstrategi och försäljningsstrategi, och i över tio år har hon varit mentor för Connect Väst.

Utöver ett brinnande intresse för att hjälpa både individer och företag att utvecklas har Åsa en stor passion för Island och islandshästar. Detta fick henne att skapa webshopen Tölta.se med unika produkter för islandshästar. Med sitt breda sortiment i en expansiv nischmarknad är webshopen unik och har därför på kort tid fått se en kraftig tillväxt.

På WonderBrand Academy delar Åsa med sig av värdefulla tips för att skapa en framgångsrik e-handel – baserat på erfarenheter både som affärsutvecklare och som ägare av en egen e-handel.

Full access till hela plattformen för 1395 kr/mån

Tre användare ingår per licens
Ingen uppsägningstid

All major cards accepted – pay your way