Gitta Hertzman Pérez är grundaren till WonderBrand Academy och i stort skaparen av den metodik som ligger till grund för varumärkesbyrån WonderBrands framgångar.
Gitta är varumärkesstrategen som hjälpt över hundratals företag att hitta sig själva och utifrån det skapat starka varumärken. Hennes drivkraft är att skapa verksamhetsutveckling i entreprenöriellt drivna bolag. Gittas stora passion vid sidan om jobbet är att vara rådgivare, mentor och inspiratör för unga drivna människor och på så sätt bidra till ett entreprenöriellt landskap.
Hennes energi och handlingskraft är smittsam – vilket inte minst har visats i samband med hennes hyllade föreläsningar. Där berättar hon om hur ett framgångsrikt varumärke måste ha en lika tydlig koppling till företagets vision och affärsmodell som till organisationens kultur och värderingar.
Metodiken som nu är basen för utbildningen på WonderBrand Academy är ett resultat av Gittas långa erfarenhet, gedigna kunskaper, kreativitet och förmåga att se utifrån ett helhetsperspektiv.
Sofia är språkläraren som bytte bana till sälj, marknad- och kommunikation. Efter ett antal år som marknadschef har hon det senaste decenniet utvecklat otalet varumärken genom bland annat målgruppsbaserad marknadsbearbetning och kommunikativa insatser – både på byrå och som egenföretagare. Som föreläsare på WonderBrand Academy guidar hon dig genom kommunikationens villkor och premisser och hjälper dig att tänka strategiskt samtidigt som du utför taktiska handlingar och aktiviteter. Som språkdriven ordnörd har Sofia förmågan att förvandla det förvirrande till begripligt och det abstrakta till konkret.
Eric Pérez är multientreprenören och kreatören som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter inom grafisk formgivning på WonderBrand Academy. Hans positiva energi går genom rutan och vi vågar lova att deltagarna kommer känna sig rikare på såväl kunskap som inspiration.
Få människor har förmågan att komma med idéer och hitta lösningar som ingen annan ser – som Eric. Det är med stor nyfikenhet på sin omgivning, glädjen till att skapa tillsammans och lusten till att göra avtryck för en lång tid framöver som driver Eric.
Eric brinner extra mycket för visuell kommunikation och utveckling av företagsidentiteter. På listan över tidigare jobb och uppdrag hittar vi allt från tryckeri, eventbolag, handel, webb, besöksnäring och annat som förenar hans servicekänsla. Hjärtat klappar dock starkast för formgivning och efter 30 år inom grafisk produktion är han en av branschens skickligaste.
Andreas Liss-Daniels har jobbat inom marknadsföring och kommunikation i 25 år. Innan han axlade sin nuvarande roll som rådgivare på mediebyrån TBS|Visits har han startat och drivit två Göteborgsbaserade byråer.
”Alla de nya taktiska och ofta digitala kanalerna vi fått tillgång till har till viss del bidragit till att många tappat fokus på det grundläggande i god marknadsföring, nämligen varumärket.”
Orden kommer från Andreas själv – vars brinnande intresse är att bygga starka varumärken och att värna om den underskattade marknadsföringen. Som rådgivare vägleder han företag med stora som små budgetar där han förmedlar sin kunskap och erfarenhet genom media-djungeln. Hans grundläggande syn på marknadsföring är att det gäller att hitta en balans mellan det långsiktiga varumärkesbyggandet och det mer kortsiktiga hantverket att skapa försäljning varje dag.
TBS|Visits är en oberoende mediebyrå med anor från tidigt 90-tal. De har många seniora rådgivare och hjälper företag att hitta den rätta kombinationen av medier. TBS|Visits har specialkompetens inom TV, Radio, Utomhus, Print, Influensers, Sponsorat, Display, Programmatiska köp, Play, Youtube, Social Media, Adwords, Nativ, Affiliate och SEO.
Genom förståelse för människan, kan du på ett mer träffsäkert och värdigt sätt nå fram till personen bakom köpresultatet. Robert Bloom har utsetts till Europas bästa tränare inom säljmetoden Why The Buy och är en av WonderBrand Academys externa föreläsare.
Robert är VD på företaget Regium International som hjälper företag att bygga och skapa smarta försäljningsorganisationer. Han är entreprenören som genom sin innovativa kraft byggt ett 10-tal bolag i Sverige och utomlands. Genom sina föreläsningar och utbildningar har han hjälpt tusentals människor att förstå vikten av att lära känna kundens köpbeteende via målgruppsanpassad kommunikation.
För att bygga ett starkt och framgångsrikt varumärke är det viktigt – i vissa fall avgörande – att man som företag har koll på sina juridiska rättigheter, skyldigheter och tillhörande avtal.
Amir Hajdarevic är jurist och arbetar i avtalsgruppen på den affärsjuridiska juristbyrån Freja Partner. Främst arbetar han med kommersiell avtalsrätt, personuppgiftsjuridik, entreprenadrätt, arbetsrätt, aktieägaravtal och företagsöverlåtelser. Inom dessa områden hjälper Amir små och medelstora företag att upprätta och granska handlingar samt att agera generell juridisk rådgivare.
På WonderBrand Academy delar Amir generöst med sig av sin kunskap och sina erfarenheter samt ger värdefulla tips och råd.
Chefscoach och teamutvecklare – Ylva M Andersson är expert på att leda och kommunicera i kris. Hennes gedigna ledarerfarenhet tillsammans med kompetensen som professionell certifierad coach (PCC) inom International Coach Federation, innebär att Ylva vet vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt och kommunikativt ledarskap – vilket i sig leder till lönsamma och hållbara organisationer. I både goda och turbulenta tider.
Sedan 2016 driver hon bolaget MAY Strategies som erbjuder team- och ledarutveckling i förändringslägen och krissituationer. Ylva har sin bakgrund som journalist och högsta chef på TV4, Sveriges Television och Sveriges Radio i Göteborg. På meritlistan finner vi bland annat yttersta ansvaret för några av landets tyngsta samhällsredaktioner som Uppdrag Granskning, Kaliber och Ring P1.
På WonderBrand Academy delar Ylva med sig av sina exceptionella erfarenheter av krishantering och hur du förebygger den med hjälp av god kommunikation.
När HR tar plats och tydliggör sin roll i att bidra till affären – då når verksamheten goda resultat. Maria Dahlberg är en affärsdriven HR-strateg med passion för att utveckla människor och verksamheter, med fokus på affärsnyttan. Hon har förmågan att förädla och förbättra kultur och struktur.
Maria är en av fem HR-chefer på RISE, Swedish Research Institutes AB, där hon driver hela paletten av HR-frågor för divisionen Digitala System, vilket inkluderar ca 500 medarbetare.
Tidigare har hon arbetat i olika roller inom HR på bland annat HiQ Göteborg AB och Wise Consulting AB. På meritlistan finner vi även en tid som egenföretagare. Huvudfokus var då rekrytering och coaching inom verksamhetsutveckling och HR. Maria är utbildad internationell marknadsekonom vid IHM Business School och har även studerat beteendevetarprogrammet på Högskolan i Borås. Hon är certifierad coach enligt ICC.
På WonderBrand Academy delar Maria givmilt med sig av de rekryteringstrender hon ser idag och i framtiden.
Det är imponerande och omfattande internationella erfarenhet från olika ledande befattningar inom marknadsföring, och implementering av globala initiativ som främjar effektivitet, som återfinns på Peter Lundqvists meritlista. Sedan 2017 är han Chief Marketing Officer på Qmatic. På WonderBrand Academy är vi mycket glada att presentera Peter som gästföreläsare – där han delar med sig av 25 år som köpare av byråtjänster. Hur man lyckas skapa en långsiktig- och resultatinriktad relation, där båda parter står som vinnare.
Det unika med Peter är att han konstant fokuserar på den större bilden. Få människor har det 360-perspektivet som Peter. Han är visionären som drivs av målsättningar och har förståelse för hur man får teknik och människor att optimalt jobba tillsammans. Peter har förmågan att, steg för steg, ta gruppen till den gemensamma slutdestinationen utan att tappa bort sig längs vägen.
Peter är ständigt nyfiken på allt och alla. Han inspirerar sin omgivning med nya perspektiv och infallsvinklar – oavsett ämne. Alltid med avsikt att förändra något till det bättre. Hans passion är att se matchningar mellan branscher, kulturer, marknader, kunskapsområden och människor, vilket kan ge stora framgångar för organisationer och i fortsatt verksamhetsutveckling. Det märks, inte minst, i Peters starka tro till att företag har ett socialt ansvar. Under åren som gått har Peter varit initiativtagare och delaktig i projekt som främjar ungdomars framtid på olika sätt. Hans hjärta är varmt och hans öga är skarpt!
Tre användare ingår per licens
Ingen uppsägningstid
All major cards accepted – pay your way