Hej! Vart är du på väg?

2023-03-03

– Vill du vara snäll och tala om för mig vilken väg jag ska ta härifrån? frågar Alice i Underlandet.
– Det beror på vart du vill komma, svarar Cheshirekatten.
– Det spelar inte så stor roll…, säger Alice.
– Då spelar det heller ingen roll vilken väg du tar, konstaterar den kloka katten.
Utan en tydlig vision om vad man vill åstadkomma och vad man vill uppnå är det lätt att gå vilse. För alla verksamheter är det därför synnerligen viktigt att man kan beskriva och förmedla visionen så att alla förstår vilken väg de ska ta. Visionen är framtidsbilden där varumärket blir huvudpersonen. I ägarledda bolag är det ofta de grundläggande värderingarna som ligger till grund för visionen medan det i ledningsstyrda bolag gärna är tvärtom – visionen stakar ut väg för de rådande värderingarna.

För ett par veckor sedan lanserades den redan uppskattade ”Visionsprocessen” på WonderBrand Academys plattform. Detta verktyg ger oumbärligt stöd i arbetet med att identifiera, definiera och formulera er vision.
Om du inte redan har ett konto; skapa ett gratis testkonto idag och börja utforska innehållet på plattformen.

Ett av tretusen

Studier visar att vi exponeras för uppemot 200 000 budskap per dag! Ändå är vi bara kapabla att ta in ungefär 3 000 av dem… I dagens medieklimat är valmöjligheterna oändliga. En annons på sociala medier, en affisch vid busskuren eller en reklamfilm på TV. För att ditt varumärke ska ha en större chans att fastna i minnet krävs en tydlig strategi och krispig plan som förtydligar var just din målgrupp finns, hur du når dem på bästa sätt och vilket budskap som får dem att reagera och sedan agera.

Vet du vad du behöver göra för att bli en av de tretusen som sticker ut?

Nästa vecka – ny fristående föreläsning om Degenerering

Kan man lyckas FÖR bra i sitt varumärkesbyggande? Ja, tyvärr… När ditt varumärke blir så känt att det blir den generella beteckningen för produktegenskapen riskerar du att tappa allt juridiskt skydd.

Onsdagen den 8 mars publiceras på WonderBrand Academy en ny, kort föreläsning som förhoppningsvis hjälper dig tips och råd hur du undviker att falla i denna fälla!
Vår ständiga strävan mot en värld med starkare och mer kända varumärken fortsätter!

Ha en fortsatt fin vecka,
/Vännerna på WonderBrand Academy