LITE MER LÄTTNAVIGERAT
– RÄTT MYCKET SNYGGARE!

2023-10-19

I veckan genomfördes en stor designuppdatering på WonderBrand Academy. Plattformen är nu ljusare, fräschare och enklare att navigera. I samband med detta har vi självklart adderat några nya smarta funktioner!  

Dina anteckningar kan du sedan spara i ”Mitt strategidokument”, tillsammans med dina svar på de tillhörande frågorna för varje kapitel.

På dashboarden kan du enkelt se dina framsteg - och dubbelkolla så du verkligen gör allt i den ordning det är tänkt! 

Vi har tagit till oss av era önskemål, och kommer därför lägga till fler funktioner under de kommande veckorna. Vi kommer bland annat addera möjligheten att själv lägga till fler användare på samma licens och ge en tydligare beskrivning av föreläsarna.  

Passa på, nu när vi är i förändrings- och förbättringsmood! Vilka önskemål har du gällande plattformen och innehållet?

ARKETYPER KAN VARA DET ALLRA MEST EFFEKTIVA SÄTT ATT DEFINIERA ETT VARUMÄRKE!

Att arbeta med kärnvärden och ett fåtal ord som beskriver varumärket och kulturen kan vara trubbigt. Arketyper, däremot, går förbi alla språkliga och kulturella barriärer och snabbar på den interna förståelsen och acceptansen i implementeringen.

De har i alla tider sprängt över religiösa, kulturella och geografiska gränser, just tack vare sin tydliga associationsgrund. De flesta människor, oavsett kön, ålder eller kulturell bakgrund, får samma typ av personlighetsassociationer på näthinnan när de hör orden Hjälte, Rebell, Helgon eller Älskare. I denna blandade kompott finns det tolv stycken arketyper…

Vi har samlat ihop de vanligaste – och kanske ovanligaste – i en matnyttig ordlista för dig att ta del av som en fristående del på plattformen. Den stora frågan är: vad har vi missat? Tipsa oss gärna, så fyller vi på!

LÅT OSS LÖPANDE PRESENTERA DE TOLV ARKETYPERNA — LÅT OSS PRESENTERA HÄRSKAREN.

Varumärken som förkroppsligar arketypen Härskaren karaktäriseras faktiskt av strävan efter kontroll, makt, ordning, reda och strukturer. Trots detta är deras mål oftast välvilliga, exempelvis att skapa en blomstrande gemenskap eller ett framstående företag där alla är trygga.

Personligheten för de som identifierar sig som Härskaren visar på ett varumärke som ses som självsäkert, starkt, auktoritärt, effektivt, kompetent och ansvarsfullt.

Härskaren passar bäst för varumärken som är marknadsledande, har hög status, används av mäktiga människor i syfte att öka deras maktfaktor och som är måttligt högt prissatta.

WonderBrand Academy, din digitala plattform för varumärkes- och kommunikationsarbete, guidar dig genom såväl analys som definition med hjälp av arketyper – och mycket mer.

– Vår ständiga strävan mot en värld med starkare och mer kända varumärken fortsätter!

Med WonderBrand Academy, din digitala plattform för varumärkes- och kommunikationsarbete, guidas du igenom grafiska och teoretiska riktlinjer, så att din logotyp och ditt varumärke kan kommunicera med önskvärd effekt!

Ha en fortsatt fin vecka,

/Vännerna på WonderBrand Academy