Två färska kurser släppta!

2023-11-08

Berätta din historia
Vi har i alla tider använt oss av historier. Idag gör företag precis samma sak – men då kallar vi det corporate storytelling. I denna föreläsning lär ni er mer om hur man kan använda sig av berättelser och på så sätt fånga upp kärnan i verksamheten och för att förstärka identiteten.

Sätt varumärket i väggarna
Interior Branding berättar historien om vårt företags varumärkespersonlighet genom att med hjälp av associationer uttrycka våra värderingar och vår vision. När vi integrerar grafiska element och varumärkesarkitektur i det fysiska rummet får vi ett kraftfullt verktyg för att kommunicera essensen i företagets varumärkesidentitet.

Skapa ett testkonto idag och utforska plattformen!

Vill du se mer? Uppgradera och få tillgång till hela plattformen och nya föreläsningar varje månad!

ARKETYPER KAN VARA DET ALLRA MEST EFFEKTIVA SÄTT ATT DEFINIERA ETT VARUMÄRKE!

Att arbeta med kärnvärden och ett fåtal ord som beskriver varumärket och kulturen kan vara trubbigt. Arketyper, däremot, går förbi alla språkliga och kulturella barriärer och snabbar på den interna förståelsen och acceptansen i implementeringen.

De har i alla tider sprängt över religiösa, kulturella och geografiska gränser, just tack vare sin tydliga associationsgrund. De flesta människor, oavsett kön, ålder eller kulturell bakgrund, får samma typ av personlighetsassociationer på näthinnan när de hör orden Hjälte, Rebell, Helgon eller Älskare. I denna blandade kompott finns det tolv stycken arketyper…

Vi har samlat ihop de vanligaste – och kanske ovanligaste – i en matnyttig ordlista för dig att ta del av som en fristående del på plattformen. Den stora frågan är: vad har vi missat? Tipsa oss gärna, så fyller vi på!

I VÅR SERIE OM DE TOLV ARKETYPERNA – LÅT OSS PRESENTERA REBELLEN!

Varumärken som identifierar sig som Rebellen kännetecknas av det outtröttliga tänjandet och ifrågasättandet av gränser och en stark vilja att genomföra det de ser som nödvändiga förändringar. De är drivna, målinriktade, radikala och handlingskraftiga. Rebelliska företag och varumärken har värderingar som strider mot majoritetens, och strävar efter att plöja upp nya spår med sina revolutionära attityder. Trots detta har Rebellen i grunden ett starkt rättspatos, men tar sig också rätten att skapa egna regler.

 

Rebellen-företag har kunder – och anställda – som kastar sig ut i världen med en längtan efter den revolution som har som mål att omkullkasta det som ligger till grund för fel och orättvisor. De har låga eller måttliga priser, av solidariska skäl, och passar bäst för varumärken som vågar och vill ta till metoder som stör och chockar för att uppnå sina mål.

 

WonderBrand Academy, din digitala plattform för varumärkes- och kommunikationsarbete, guidar dig genom såväl analys som definition med hjälp av arketyper – och mycket mer.

– Vår ständiga strävan mot en värld med starkare och mer kända varumärken fortsätter!

Med WonderBrand Academy, din digitala plattform för varumärkes- och kommunikationsarbete, guidas du igenom grafiska och teoretiska riktlinjer, så att din logotyp och ditt varumärke kan kommunicera med önskvärd effekt!

Ha en fortsatt fin vecka,

/Vännerna på WonderBrand Academy