Få en pangstart på det nya åreT!

Välkommen in i värmen på WonderBrand Academy – och ge dig själv de rätta förutsättningarna för att göra 2024 till det bästa hittills. Just nu bjuder vi på årets sista veckor när du tecknar helårsabonnemang. För endast 13 950 kr (exkl. moms) får du får tillgång till plattformen ända till 2024-12-31, och en strålande nystart på resan mot framgång!

Två nya kurser – Ute nu!

2023-11-22

Personalförmåner som Employer Branding-argument
På arbetsmarknaden slåss vi om att vinna medarbetare med rätt kompetens och Employer Branding är en högaktuell fråga för de flesta bolag. När kandidaterna kan välja och vraka spelar villkor och förmåner en central roll och är ett bra sätt att sticka ut och förtydliga varumärket som arbetsgivare. Kajsa Dahlqvist, Chief Culture and Quality Officer på Myflow och konsult med gedigen erfarenhet, guidar oss genom djungeln av hygienfaktorer och motiverande förmåner och tipsar om mer unika sätt att skapa värde utöver det vanliga.

Värderingar ur ett globalt perspektiv
När vi pratar om företagskultur syftar vi till värderingar, beteenden och vår identitet – allt det som ligger till grund för vårt varumärke.

Men – vårt företag och vårt varumärke påverkas också av det som kallas nationella kulturer, vilket handlar om geografiska gränser och vad som skiljer oss åt i kulturen mellan olika länder. Insikten i olikheterna mellan nationella kulturer blir synnerligen viktig i samband med internationalisering av ett varumärke. De värderingar som känns attraktiva och sympatiska för oss på hemmaplan, kan vara hämmande och ointressanta på andra marknader.

Läs mer i detta korta, skriftliga – för att inte tala om – tankeväckande kapitel!

Teckna ett abonnemang på WonderBrand Academy för att få åtkomst till dessa två nya kurser– och så mycket mer kunskap!

När du uppgraderar ditt testkonto får du tillgång till hela plattformen, och nya föreläsningar varje månad.

ARKETYPER KAN VARA DET ALLRA MEST EFFEKTIVA SÄTT ATT DEFINIERA ETT VARUMÄRKE!

Att arbeta med kärnvärden och ett fåtal ord som beskriver varumärket och kulturen kan vara trubbigt. Arketyper, däremot, går förbi alla språkliga och kulturella barriärer och snabbar på den interna förståelsen och acceptansen i implementeringen.

De har i alla tider sprängt över religiösa, kulturella och geografiska gränser, just tack vare sin tydliga associationsgrund. De flesta människor, oavsett kön, ålder eller kulturell bakgrund, får samma typ av personlighetsassociationer på näthinnan när de hör orden Hjälte, Rebell, Helgon eller Älskare. I denna blandade kompott finns det tolv stycken arketyper…

Vi har samlat ihop de vanligaste – och kanske ovanligaste – i en matnyttig ordlista för dig att ta del av som en fristående del på plattformen. Den stora frågan är: vad har vi missat? Tipsa oss gärna, så fyller vi på!

I VÅR SERIE OM DE TOLV ARKETYPERNA – LÅT OSS PRESENTERA SKÄMTAREN!

Varumärken som definieras som Skämtaren är glädjespridare i sin renaste form. Drivkraften ligger i att leverera underhållning, och till och med skratt, till varje tillfälle. Med en lekfull inställning och glimt i ögat skapas en atmosfär av hjärtlig gemenskap där alla är välkomna att vara sig själva och må bra.
 
Skämtaren definierar varumärken som vill skapa en känsla av samhörighet och hjälpa människor att må bra. De passar särskilt väl för företag som vill sticka ut från de starka, självsäkra och etablerade varumärkena och som är lågt eller blygsamt prissatta.

– Vår ständiga strävan mot en värld med starkare och mer kända varumärken fortsätter!

Med WonderBrand Academy, din digitala plattform för varumärkes- och kommunikationsarbete, guidas du igenom grafiska och teoretiska riktlinjer, så att din logotyp och ditt varumärke kan kommunicera med önskvärd effekt!

Ha en fortsatt fin vecka,
/Vännerna på WonderBrand Academy