Här samlar vi de senaste uppdateringarna från plattformen – nya kurser, funktioner och innehåll för dig som användare. Håll dig uppdaterad om vad som händer och hur du kan få ut ännu mer av WonderBrand Academy. Allt som är nytt, på ett och samma ställe.
UPPTÄCK VÄGEN TILL EN FRAMGÅNGSRIK PITCH
Vi är glada att kunna presentera en föreläsning om att skapa framgångsrika pitches med Tobias Larsson från Founders Loft, en erfaren affärsutvecklingscoach som delar sin expertis för att hjälpa företag och entreprenörer att sticka ut och imponera på sina åhörare.
På arbetsmarknaden konkurrerar företag om kompetenta medarbetare där personalförmåner som del av Employer Branding är avgörande. Se vår nya föreläsning och hur personalförmåner kan stärka ditt varumärke starkt inifrån och ut! Vår andra färska föreläsning förklarar insikter vid internationell expansion varpå skillnader i nationella kulturer viktiga. Värderingar som är attraktiva lokalt kan exempelvis vara hinder på andra marknader.
Vi har i alla tider använt oss av historier. Idag gör företag precis samma sak, men då kallar vi det corporate storytelling. Lär dig att bemästra detta i vår nya föreläsning! På plattformen kan vi numera också lära oss om Interior Branding. Här visar vi vårt företags varumärkespersonlighet genom att med hjälp av associationer uttrycka våra värderingar och vår vision.
I veckan genomfördes en stor designuppdatering på WonderBrand Academy. Plattformen är nu ljusare, fräschare och enklare att navigera. I samband med detta har vi självklart adderat några nya smarta funktioner!
Ett av de säkraste hösttecken man kan tänka sig är uppstarten av planering inför kommande år. Marknadsplanen behöver ses över, aktivitetsplanen börja fyllas och allt man vill göra ska sedan budgeteras.
Vi svenskar fullkomligen älskar att prata om vädret och OJ, vad vi fått möjlighet att göra det denna sommar! Vi på WonderBrand Academy är supertaggade på hösten och att fortsätta fylla på plattformen med spännande innehåll. Vi hoppas du är med oss.
”Att kunna arbeta med förtydligande av vårt varumärke på ett flexibelt sätt, när det passar oss själva, har varit en vinnande faktor”, säger Linnea Pålsson, marknadschef på affärsområde ERP på IT-konsultbolaget Exsitec.
Vi ägnar mängder med eftertanke och energi åt vad vi kommunicerar i såväl tal som skrift, men oavsett hur välformulerade och tydliga vi anser att vi är, missar vi oftast det viktigaste: att kroppen bör säga samma sak som det som kommer ur vår mun eller från vår penna.
Vi kan nu stolt presentera ännu en matnyttig och intressant föreläsning på WonderBrand Academy denna gång på ämnet: hur du driver en effektiv e-handel.
”Det är bara att välja en bild!”. Eller…? Nej, så lätt är det tyvärr inte. Bildernas makt över hur vi uppfattar budskap, associerar avsändare, tänker och känner, är så stor att den kräver respekt.
Dags för ännu en ny föreläsning! Denna gång lyfter vi en underskattad men ack så viktig fråga: Företagsprofilens betydelse. I vilken kostym klär du egentligen ditt varumärke? Sitter den snyggt och smickrande eller bär du urvuxna kläder?
I veckan släpper vi ännu en ny föreläsning på plattformen! Få ämnen har varit så efterfrågade som detta – namngivning av varumärken. Visste du förresten att 7 av 10 hashtags på Instagram är just namn på varumärken?
För många av oss låter det som en ouppnåelig dröm – att lyckas bygga ett varumärke som är så starkt att precis alla använder det. Till och med om konkurrenterna. Men framgången har en baksida.
– Vill du vara snäll och tala om för mig vilken väg jag ska ta härifrån? frågar Alice i Underlandet.
– Det beror på vart du vill komma, svarar Cheshirekatten.
– Det spelar inte så stor roll…, säger Alice.
– Då spelar det heller ingen roll vilken väg du tar, konstaterar den kloka katten.
Den första, trevande vårsolen tittar fram och vi passar på att lansera ännu en ny kurs: Varumärkesutvidgning och undervarumärken. Så spännande ämne!